On-line ellátás (Skype-terápia)

Videokonferenciára, szükség esetén, eseti jelleggel, telefonos és/vagy e-mailes konzultációra van lehetőség nálam. Külföldön élő/dolgozó páciens számára ellátást nem tudok biztosítani, amennyiben a páciens nem rendelkezik magyarországi lakcímmel.

On-line ellátásra a két alapértelmezett applikáció, amit használok, a Viber és a Skype (janovics.ferenc.ev@outlook.hu). Ettől eltérő igényét kérem, jelezze felém. Telefonon lehetséges konzultálni és ülést tartani, a telemedicina elvei szerint, de erre csak egyéni igény és kockázatfelmérés alapján, többnyire krízisek, öngyilkossági veszélyeztettség idején van lehetőség, a személyes vagy on-line ellátás kiegészítéseként.

Akinek tudok on-line szolgáltatást nyújtani:

  1. szükség esetén minden paciensemnek
    1. magyar állampolgárnak, aki magyarországi lakcímmel rendelkezik, és
    2. az on-line ellátáshoz megfelelő lelki állapotban van,
    3. az on-line ellátás feltételeit biztosítani tudja,
    4. nem igényel sürgős ellátást,
    5. vállalja, hogy szükség esetén tartózkodási helyén vesz igénybe pszichiáter szakorvosi/klinikai szakpszichológiai/pszichoterápiás szakellátást,
    6. szükség esetén szomatikus szakorvosi ellátást.
  2. Amennyiben az első interjú alapján az on-line ellátás ajánlható, illetve
  3. az első interjú adatai alapján a támogatás várható kockázatai/korlátai nem haladják meg az ellátástól várható előnyöket.

Akiknek nem tudok on-line szolgáltatást nyújtani: minden olyan mentális állapot és/vagy körülmény esetén, mely nem teszi lehetővé a technológia kihasználását és/vagy személyes kapcsolatot igényel kliens és ellátó között, annak nagyobb megtartó ereje miatt.

  1. Ha a lelki állapot nem teszi lehetővé a technológia használatát:
    1. a kliens bizonytalan a realitásban,
    2. jelentős a krízis kialakulásának veszélye,
    3. fennálló pszichotikus dekompenzáció,
    4. komolyabb kapcsolattartási nehézségekkel küzd.
  2. Ha az adott élethelyzet nem teszi lehetővé a technológia használatát:
    1. a hívás során a kliens nem tudja kialakítani, és/vagy
    2. fenntartani a saját tartózkodási helyén az ellátás feltételeit, ill.
    3. ennek felelősségét nem vállalja, vagy
    4. más kapcsolatra van szüksége.

Keretei

  1. jelen ellátó a Skype-terápiához ugyanazt a helyszínt, öltözetet, bútorzatot, elrendezést használja, amit a személyes találkozó során, illetve ugyanazon a helyen ül.
    1. a páciens biztosítsa
      1. a lehető legnagyobb szintű diszkréciót,
      2. hogy ne kelljen megszakítani az ülést külső környezeti hatásra.
      3. hogy a társas érintkezés során megszokott öltözetet viseljen,
      4. kerülje az étkezést az ülések során,
      5. kerüljön egyéb más tevékenységeket, melyek nem egyeztethetőek a pszichológiai munkával.
    2. minden olyan esetben, amikor alapvető és fontos változás történik a közös munka során, a telepszichológia alkalmazását újra kell gondolni.
    3. a hívások rendje a következő:
      1. a hívást az ellátó kezdeményezi, miután írásban megbizonyosodott arról, hogy a kliens felkészült a beszélgetésre.
      2. a kliens lehetőleg úgy helyezkedjen el, hogy a beszélgetésre tudjon figyelni.
      3. lehetőleg a kliens részéről a helyszín ugyanaz legyen minden alkalommal.
      4. az ülést a klienst utólag megfizetheti, a határidő a hónap utolsó munkanapja.
      5. azt a kimaradó időt, ami technikai hiba miatt veszít az ülés, nincs lehetőség visszafizetni, ellenben
      6. az ellátó lehetőséget kell, hogy biztosítson a kieső idő pótlására, ésszerű határidőn belül.
      7. a kimaradó idő pótlása, ill. a késés kezelése hasonlóan történik, mint a személyes találkozók esetén: amennyiben a kliens önhibájából késik az ülésről, nincs lehetőség a kimaradó idő pótlására. Amennyiben technikai hiba vagy a kliens önhibáján kívül miatt késve kezdődik az ülés, a kimaradó idő pótlásáról ésszerű határidőn belül az ellátó gondoskodik. Amennyiben az ellátó önhibájából történt késés, a kimaradó idő pótlásáról az ellátó gondoskodik.
      8. a kliens részéről az ülés díjfizetés nélkül lemondható, ha a lemondási szándékot 24 órával az ülés kezdete előtt jelzi. Amennyiben ez nem történik meg, az ülésért az ellátó díjat kér. Amennyiben az ellátó részéről marad el az ülés, az elmaradó ülést egy héttel előre, szabadságolás esetén egy hónappal előre az ellátónak jeleznie kell. Amennyiben az ellátó önhibájából marad el az ülés anélkül, hogy arról a klienst értesítette volna, a kimaradó ülést az ellátónak pótolnia kell, ill. igény esetén az ülés átutalt díját visszautalni a kliens részére.

Ver.:02.02 Frissítve: 2024.08.08.